Kategorie
Szkolenia

Szkolenia biznesowe dla firm – obalamy popularne mity

Szkolenia biznesowe dla firm zbierają głównie pozytywne opinie. Nie oznacza to jednak wcale, że nie krążą na ich temat mity mogące wpłynąć na sposób, w jaki są postrzegane. Warto poznać najpopularniejsze mity lepiej, zwłaszcza że wiele z nich bywa mylonych z faktami.

Szkolenie biznesowe jako jednorazowa inicjatywa

Choć pracodawcy nie stronią od szkoleń biznesowych dla firm i chętnie je organizują, często można odnieść wrażenie, że nie postrzegają ich właściwie. Panuje przekonanie, że podczas szkolenia można rozwiązać wszystkie firmowe problemy. Jakby tego było mało, szkolenie jest często postrzegane jako rozwiązanie o jednorazowym charakterze.
Warto aktywnie walczyć z mitem na temat szkolenia biznesowego jako leku na całe zło. Rzeczywiście, kolejne propozycje skierowane do zatrudnionych są w stanie podnieść nie tylko ich twarde, ale i miękkie kompetencje. Nie oznacza to jednak, że wszystkie niedoskonałości związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa można rozwiązać organizując spotkanie dla pracowników. Problemy przedsiębiorstwa wymagają niejednokrotnie znacznie bardziej złożonej diagnozy oraz działań na wielu obszarach.

Szkolenia jako propozycja dla najbogatszych

Niemal równie często możemy usłyszeć, że szkolenia biznesowe dla firm EnterpriseAdvisors są rzeczywiście korzystne, przydają się jednak przede wszystkim wielkim korporacjom oraz podmiotom o silnej pozycji na rynku. Gdyby taka była prawda, trudno byłoby liczyć na jakiekolwiek zmiany wśród liderów rynku. A przecież zmiany te dokonują się na naszych oczach.
Rzeczywiście, firmy o ugruntowanej pozycji zwykle posiadają specjalny budżet, który jest wydawany tylko na szkolenia. Nie wynika to jednak z przekonania, że na pewnym poziomie wypada szkolić pracowników i kierowników. To szkolenia wpływają na to, że zarządzanie firmą jest łatwiejsze, a osoby zatrudnione w niej lepiej i z większym zaangażowaniem wywiązują się ze swoich obowiązków. Warto pomyśleć więc o nich także wtedy, gdy stawia się pierwsze kroki w wymagającym świecie, choćby po to, aby systematycznie zmniejszać dystans do konkurentów.